What program was used to make Skyrim/League of Legends?

Comment below rating threshold, click here to show it.

Tânky

Member

04-24-2012

I have an idea for a video game, and I have a team that's ready and willing, but I need to figure this out first. We know C++ programming, but we need to know what software was used to develop Skyrim and or League of Legends. The game is going to be a crossover of a RPG and a RTS, allowing you to switch back and forth...kinda. It's hard to explain in a few short paragraphs.

Sorry if I sound stupid...-_-

EDIT: For those wondering, we were only curious if there was a specific software to make our job easier, rather than starting from scratch. That being said, I don't want to take any shortcuts on this game, I want to make it the best it can be.

We know how video games are made, btw. We were just looking for a shortuct, which is almost never a good ideea


Comment below rating threshold, click here to show it.

Vana21

This user has referred a friend to League of Legends, click for more information

Senior Member

04-24-2012

lol in first person?


Comment below rating threshold, click here to show it.

G0RDO

This user has referred a friend to League of Legends, click for more information

Senior Member

04-24-2012

What program was used to make it?

Not sure if trolling or just stupid...


Comment below rating threshold, click here to show it.

RenegadeTQ

Senior Member

04-24-2012

I ponder how successful this team will be if you can't use Google to find this out o.o


Comment below rating threshold, click here to show it.

Liquid Fox

Senior Member

04-24-2012

They already made games like that before, they sort of all tanked.

If you're looking for something innovative, maybe you should try something else, dunno.


Comment below rating threshold, click here to show it.

Rath11

Senior Member

04-24-2012

adobe air was used for league


Comment below rating threshold, click here to show it.

ObscureClockwork

Senior Member

04-24-2012

i think he is talking about engines

lol has its own engine i believe, and so does skyrim


Comment below rating threshold, click here to show it.

warmblodded20

This user has referred a friend to League of Legends, click for more information

Member

04-24-2012

it was programmed in assembly, and assembled with the flat assembler


Comment below rating threshold, click here to show it.

Alaricus unB

Senior Member

04-24-2012

Quote:
Originally Posted by RenegadeTQ View Post
I ponder how successful this team will be if you can't use Google to find this out o.o
Yeah...how do you guys hope to go about creating a video game when you don't have any idea how video games are made....?


Comment below rating threshold, click here to show it.

warmblodded20

This user has referred a friend to League of Legends, click for more information

Member

04-24-2012

though, in reality, microsawft visual studio 20xx would be my best bet for the game engine