"Welcome to the Summoner's Rift", a OC fanfic, Spanish only (for now)

Comment below rating threshold, click here to show it.

Chris1130

Senior Member

01-07-2013

Hello everyone, and welcome to my first fanfic!
So after spending like 3 days reading stories in this forums, I decided to create my own. The only problem is that my English is far from perfect (or even good <.<) so I had to make the story in Spanish. I tried to publish it in EU Spanish but the forums didn't let me, so here I am!
Right now I only have 1 chapter up, but I'm constantly working on the rest of the story, taking every single idea that comes to my mind, writing it, then smashing everything together, hoping for something good to come out.
BUT, I'm also looking for someone that could translate my work! So, if you're really good with the whole Spanish/English thing, contact me with either a message in this thread or a private message in FanFiction.
So, without further delay, here's the story (rated T because you can't write shi.t without it!):
http://www.fanfiction.net/s/8887992/...-del-Invocador
Any kind of constructive criticism is appreciated, this is my first story, so I want to learn everything I can.

saladeo

Senior Member

01-09-2013

spanish comment below

muy buen fanfic, espero que lo continues,deberias seguir haciendolo, creo que en ese problema con el ingles no te puedo ayudar,apenas me ayudo a mi mismo, deberias escribirlo tambien en ingles, intenta que sea entendible, no importa si cometes algunos errores segun lo que vi en tu comentario te expresas bien en ingles, en algunos casos podrias usar el traductor de google para algunas palabras que no sepas (solo palabras que para frases el traductor de google es malisimo), te podrias topar con alguien que te ayude pero hasta entonces tendras que hacerlo solo, lo necesario es que se te entienda , en la medida de lo posible buscar otras palabras para expresarte, etc. creo que tu trabajo es muy bueno y divertido, te recomendaria que hicieras otro tread ya que este probablemente quedara muerto (el titulo desalentara a muchos de leerlo ya que la mayoria solo entienden ingles).

Como lo dije, deberias continuar, requerira un poco de esfuerzo pero siempre pudes editar tus post para arreglar errores ortograficos. seguire mirando este.

Chris1130

Senior Member

01-13-2013

Just uploaded chapter 2! I'm going to try to write chapters faster now, but I don't promise anything. Between LoL, school and RL, something could happen.
To saladeo:
Gracias por el apoyo, y en efecto, voy a continuar con la historia. En lo que se refiere a la traducción en inglés, no me quiero enfocar en eso en este momento, y menos yo solo, ya que me atrasaría muchisimo, y sacaría capítulos nuevos cada vez con más retraso. Y a pesar de que soy bueno en inglés, no soy perfecto y muchisimas veces no puedo forma oraciones coherentes sin tardarme 4 o 5 minutos, así que tratar de hacer todo un parrafo o un capítulo completo me tomaría años <.<
En lo que se refiere a este thread y al título, quiero dejarlo así, sino, un troll o un idiota que no sabe leer podría empezar a molestar con "English stuff only noob, gtfo". Así que doy una advertencia desde el inicio, y además atraigo la atención de la gente de habla hispana.
Ya había visto tu mensaje, pero no quería contestarte sin antes subir otro capítulo. Y de nuevo, perdon por la demora.

saladeo

Senior Member

01-14-2013

No hay problemas, es mas, me gusto mas esta respuesta XD, con lo de los trolls tienes razon, lo que podrias hacer es crearte una cuenta en el server euw (creo que alli estan los españoles) para tener mas audiencia, sin olvidarte de nosotros claro XD.
Bueno con lo de tu fanfic, pues... Excelente, las escenas de pelea en lo personal me gustaron muchisimo y con lo de los poderes y eso bastante bien, si me he olvidado de algo es porque estoy respondiendo un dia despues de leerlo, sigue asi!

Chris1130

Senior Member

01-25-2013

Chapter 3 is now live! The battle nears its end, but more blood will be spilled before it's over.
Again, still looking for someone to help me translate it, and any kind of constructive criticism is appreciated!

GottaSpam

Senior Member

06-29-2013

I shall call the long dead spirits of this thread, and make it LIVE ONCE AGAIN!
So yeah, hi there. I'm Chris1130, but I'm posting from a smurf, since I moved my main account to the LAN server. But that doesn't mean I'm gonna abandon this forums (espcially since the LAN ones are kinda dead, and don't even have a proper Fans Creations subforum <.<).
But yeah, has been ages since I uploaded my fanfic, but here it is! Chapter 4 is now live. It's mostly the history of how the main char managed to become a champion, and a couple of shoutouts to the stories that made me start writing.
Again, still looking for someone to help me translate it, and any kind of constructive criticism is appreciated!

Tayeus

Senior Member

07-02-2013

Not many of us can read spanish here, much less translate. Still, good luck